-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51768 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

فرعون و اطرافيانش نخستين بار چگونه با معجزات موسي، برخورد كردند و چه عكس العملي داشتند؟

هنگامي كه موسي، نخستين بار بهمراه هارون براي ابلاغ دعوتش به سراغ فرعون رفتند و فرعون با منطق راضي نشد و آندو را تهديد كرد، موسي نيز ديد بايد تكيه بر قدرت كند قدرتي الهي كه از معجزه​اي چشمگير سرچشمه مي​گيرد، رو به سوي فرعون كرد و گفت «آيا اگر من نشانه آشكاري براي رسالتم ارائه دهم باز مرا زندان خواهي كرد»؟! شعراء/30.



فرعون در اينجا سخت در بن​بست واقع شد، چرا كه موسي(ع) اشاره سر بسته​اي به يك برنامه فوق​العاده كرده و فكر حاضران را متوجه خود ساخته است، اگر فرعون بخواهد سخن او را ناديده بگيرد همه بر او اعتراض مي​كنند، و مي​گويند بايد بگذاري موسي(ع) كار مهمش را ارائه دهد، اگر توانائي داشته باشد كه معلوم مي​شود، نمي​توان با او طرف شد، و الا گزافه​گوئيش آشكار مي​گردد، در هر حال نمي​توان از اين سخن موسي(ع) به سادگي گذشت.



ناچار «گفت اگر راست مي​گوئي آن را بياور»! شعراء/31.



«در اين هنگام موسي(ع) عصائي را كه به دست داشت افكند، و (به فرمان پروردگار) مار عظيم و آشكاري شد». شعراء/32.



«سپس دست خود را در گريبان فرو برد و بيرون آورد ناگهان در برابر بينندگان سفيد و روشن بود»! شعراء/33



در حقيقت اين دو معجزه بزرگ، يكي مظهر بيم بود و ديگري مظهر اميد، اولي مناسب مقام انذار است، و دومي بشارت، يكي بيانگر عذاب الهي است و ديگري نور است و نشانه رحمت، چرا كه معجزه بايد همآهنگ با دعوت پيامبر باشد.



فرعون از مشاهده اين صحنه، سخت جا خورد و در وحشت عميقي فرو رفت، اما براي حفظ قدرت شيطاني خويش كه با ظهور موسي(ع)، سخت به خطر افتاده بود و همچنين براي حفظ اعتقاد اطرافيان و روحيه دادن به آنها درصدد توجيه معجزات موسي برآمد، نخست «به اطرافيان خود چنين گفت اين مرد، ساحر آگاه و ماهري است». شعراء/34.



همان كسي را كه تا چند لحظه قبل مجنونش مي​خواند اكنون به عنوان «آگاه و ماهر» از او نام مي​برد! و چنين است راه و رسم جباران كه گاه در يك جلسه چندين​بار چهره عوض مي​كنند، و هر زمان براي رسيدن به مقصد خود به دستاويز تازه​اي دست مي​زنند. فرعون فكر مي​كرد چون در آن زمان سحر رايج بود، اين اتهام و برچسب بهتر از هر چيز به موسي بعد از نشان دادن اين معجزات مي​چسبد.



سپس براي اينكه جمعيت را بر ضد او بسيج كند چنين ادامه داد «او مي​خواهد شما را از سرزمينتان با سحرش بيرون كند! شما چه مي​انديشيد و چه دستور مي​دهيد»؟!. شعراء/35.



از قرآن چنين برمي​آيد كه اطرافيان نيز در ميان خود به مشورت پرداختند، و آنچنان دستپاچه شده بودند كه قدرت تفكر را از دست داده و هر يك رو به ديگري مي​كرد و مي​گفت تو چه دستور مي​دهي؟!



بعد از مشورتها، سرانجام اطرافيان به فرعون «گفتند موسي و برادرش را مهلتي ده و در كار آنها عجله مكن و به تمام شهرهاي مصر مأموران براي بسيج اعزام كن. تا هر ساحر ماهر و كهنه​كاري را نزد تو آورند». شعراء/36و37.



در واقع اطرافيان فرعون يا اغفال شدند و يا آگاهانه تهمت او را به موسي پذيرا گشتند، و برنامه را چنين تنظيم كردند كه او «ساحر» است، و در مقابل ساحر بايد دست به دامان ساحران ماهرتري زد! و گفتند خوشبختانه در كشور پهناور مصر، اساتيد فن سحر بسيارند، اگر موسي ساحر است ما ساحران ماهرتري در برابر او قرار مي​دهيم، و آنقدر ساحران وارد به فوت و فن سحر را جمع مي​كنيم تا راز موسي را افشا كنند!.








قصه هاي قرآن


حضرت آيت الله مكارم شيرازي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.